Lay's Ukraine. Pride of our own
Учасник: VIVID
Країна: Україна
Блок/Конкурс/Категорія: F. INFLUENCER MARKETING / F16. Influencer Marketing Ambassadorship
Нагорода: Shortlist
Рекламодавець/Бренд: Lay's (Pepsico Ukraine)
Рік: 2024
Креативна команда:
VIVID agency team: Natalia Boronina, Owner&CEO Nikita Pashkovskiy, Strategist Maryna Shalamova, Strategist Anna Zaitseva, Head of Accounting Services Natalia Baranovska, Influence Marketing Lead Ksenia Marchuk, SMM Lead Zhanna Gorpynchenko, Account manager Tetiana Marutsenko, Designer Mariia Korotevych, Creative Copywriter Andrii Bushylo, Influence Marketing manager Vasylyna Mazovska, Influence Marketing manager Daria Manitenko, Influence Marketing manager Liubov Lobovska, SMM Manager Varvara Salnikova, Account manager Lay’s (Pepsico Ukraine) team: Olena Stoianova - Marketing Director Anna Prokopenko - Senior Brand Manager, Snacks Category Lesia Shchygol - Media Marketing Manager Anna Vorobei - Media Manager, Snacks and Dairy Products Category OMD Ukraine team: Tetyana Unichenko - Head of Partnerships Tetyana Martynenko - Media Group Account Director Ihor Huber - Digital Group Account Director Havas Ukraine team: Svitlana Lobanova - Chief Creative Officer Ksenia Vergun - Chief Operating Officer Anastasia Oliynyk - Client Service Lead Kateryna Volkova - Senior Account Manager Maria Dorokhina - Associated Creative Director Vlad Burma - Senior Art Director
Креативна ідея:
Lay’s знайшов обличчя своєї кампанії не серед селебріті, а в полі — серед людей, які щодня створюють продукт. У 2024 році бренд зробив героєм кампанії справжнього українського фермера Віктора, чия історія відновлення після втрати полів стала основою не лише відео, а й усього комунікаційного напрямку. Саме він, його сім’я, його земля і праця — стали голосом бренду в довгостроковій кампанії, яку підтримали інфлюенсери. Так з’явився новий тип амбасадорства — коли бренд довіряє людині з реального життя, а лідери думок допомагають донести цю історію мільйонам. Lay’s found the face of its campaign not among celebrities, but in the fields — among the people who create the product every day. In 2024, the brand made the real Ukrainian farmer Viktor the hero of the campaign, whose story of recovery after losing his fields became the foundation not only of the video but also of the entire communication direction. It was he, his family, his land, and his labor that became the voice of the brand in a long-term campaign supported by influencers. This marked the emergence of a new type of ambassadorship — where the brand trusts a real person, and thought leaders help convey this story to millions. ________________________________________