АІ на Ukrainian Creative Awards 2025: конкурси та категорії
05 березня 2025 р.
В Україні, як і в усьому світі, штучний інтелект (AI) дедалі активніше впроваджується брендами у сфері реклами та маркетингу. Ця глобальна тенденція відобразилася і на рекламних фестивалях, де розвиток AI став одним із ключових нововведень 2025 року в конкурсних програмах Ukrainian Creative Awards/UCA. Розповідаємо, які конкурси та категорії з’явилися цього року, щоб відзначити найкращі приклади використання AI у рекламному креативі.
Інструменти та технології штучного інтелекту використовуються для генерації контенту, обробки та аналізу інформації про маркетингові кампанії, клієнтів, продажі, побудови прогнозів розвитку та вирішення інших завдань. Сьогодні за допомогою АІ бренди прагнуть не просто вижити, а й процвітати у світі, що стрімко змінюється.
Щоб відобразити цю тенденцію, Всеукраїнська рекламна коаліція, як організатор головних рекламних фестивалів креативності, значно розширила програму конкурсами та категоріями, присвяченими роботам із використанням AI. Це стосується перш за все програми Київського Міжнародного Фестивалю Реклами (КМФР) та Ukrainian Design: The Very Best Of.
- Окремі конкурси на Київському Міжнародному Фестивалі Реклами 2025
КМФР, як найпрестижніший та найбільший рекламний фестиваль країни, виділив AI в окремі конкурси в блоках Creative Communications та Craft/Technology.
Блок Creative Communications орієнтований на велику креативну ідею в різних дисциплінах і включає в себе 14 конкурсів та 198 категорій. Зокрема, одним із конкурсів в цьому блоці є конкурс Artificial Intelligence, відкритий для кампаній чи окремих робіт, які демонструють творче використання штучного інтелекту. Роботи повинні продемонструвати надихаюче та інноваційне впровадження штучного інтелекту як чудового прикладу співпраці між людською творчістю та штучним інтелектом. Цей конкурс включає в себе 8 категорій:
- AI: Mediums/Campaigns – роботи на основі штучного інтелекту, та які були реалізовані як через різні окремі комунікаційних канали, так і як стандартна рекламна кампанія.
- AI: Experience – ідеї/стратегії у розрізі споживчого досвіду бренду на основі штучного інтелекту у фізичному та/або цифровому середовищах
- Creative Use Of AI – творче використання різноманітних інструментів штучного інтелекту
- Use of Data – роботи, виконані на основі наборів даних, створених, перетворених або маніпульованих штучним інтелектом.
- Innovation in AI – роботи, які демонструють використання штучного інтелекту в інноваційний спосіб
Також до конкурсу включені такі категорії, як Brave Idea, Tactical/Real-Time Response, Culture & Local .
У блоці Craft/Technology визначають креативну досконалість та блискуче виконання в ключових сегментах рекламного та комунікаційного продакшн процесу, а також творче використання технологій та технік, де технологія відіграє важливу роль у комунікації. Він предстален 12 конкурсами та 82 категоріями. Одним із нових конкурсів цього року у блоці є AI Craft, до якого можна подати роботи, що демонструють техніку та майстерність у використанні штучного інтелекту. Конкурс включає 5 категорій:
- Art & Design – найкращі приклади використання штучного інтелекту як ключового компонента у генерації або покращенні загального вигляду роботи.
- Best User Experience – UX та user experience роботи ШІ
- AI Sound – найкращі приклади використання штучного інтелекту у генерації або покращенні аудіо оформлення роботи
- AI Motion – найкращі приклади використання штучного інтелекту у створенні або покращенні motion графіки, анімації чи візуальних ефектів роботи.
- AI Storytelling – найкраще використання штучного інтелекту для створення, покращення або виконання кінематографічних або наративних елементів,
- AI категорії на Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Традиційно на Ukrainian Design: The Very Best Of можна зареєструвати роботи до 5 конкурсів: Graphic Design & Branding, Digital Design, TV/Promo & Video Motion Graphics, Product Design та Environmental Design. В цьому році конкурсна програма розширена категоріями для робіт із використанням штучного інтелекту.
- AI-DRIVEN DESIGN у Graphic Design & Branding
Використання штучного інтелекту для автоматизації або покращення процесу створення графічного дизайну.
- AI STORYTELLING у Digital Design
Креативне використання штучного інтелекту для взаємодії або розвитку значущих відносин з певною аудиторією чи спільнотою.
- AI-DRIVEN MOTION GRAPHICS у TV/Promo & Video Motion Graphics
Використання алгоритмів штучного інтелекту для створення та адаптації моушн графіки в реальному часі.
- AI-DRIVEN DESIGN у Product Design
Використання AI в продуктовому дизайні.
Тож, якщо ви маєте роботи із вдалим використанням АІ, чекаємо ваші заявки на фестивалях Ukrainian Creative Awards. Прийом робіт на всі фестиваля триває на сайті creative-stories.com.ua. Regular Deadline – 1 квітня.
Генеральний партнер – Нова Пошта, яка доставляє перемоги.
Нагадаємо, що до Ukrainian Creative Awards/UCA входять чотири рекламні фестивалі креативності України – Київський Міжнародний Фестиваль Реклами, ADC*UA Awards, Ukrainian Design: The Very Best Of та MIXX Awards Ukraine.
UCA є частиною Ukrainian Creative Stories – унікальної платформи, що об’єднує конкурсну складову із освітньою програмою та нетворкингом для рекламно-комунікаційного ринку України.
Також читайте про особливості участі у Київському Міжнародному Фестивалі Реклами, ADC*UA Awards та Ukrainian Design:The Very Best Of.
Долучайтеся та впишіть своє ім’я в історію реклами та креативу країни у 2025 році!