RUMBLE for DEFENCE INTELLIGENCE OF UKRAINE
Entrant: VIVID
Country: Ukraine
Section/Contest/Category: D. CONTENT / D04. Best usage of content for non-profit organizations
Award: Silver
Advertiser/Brand: Charity Foundation "Modern Ukraine"
Year: 2024
Creative Team:
Charity Foundation “Modern Ukraine” team: Pavlo Babenko Oleksandr Kireenko VIVID agency team: Natalia Boronina, Owner&CEO, Nikita Pashkovskiy, Strategist Viktoriia Pokhodnia, PR specialist Tetiana Marutsenko, Designer Maksym Palii, Motion Designer Anna Tymosh, Senior Creative Copywriter Andrii Bushylo, Influence Marketing manager Vasylyna Mazovska, Influence Marketing manager
Creative idea:
Цим кейсом ми хочемо надихнути рекламний ринок сміливіше застосовувати свою експертизу задля просування важливих для країни зборів. Нам вдалося привернути увагу до збору, залучити українців до пожертв навіть попри щільний інфошум та високу «конкуренцію». Ми об’єднали тренди, креативність та кращі практики рекламного ринку, щоб створили цілісний проєкт – одну нетривалу кампанію, яка не мала бюджету на просування. Своїм прикладом, ми показали, що креативність та бажання допомагають об’єднувати бізнеси та бренди навколо добрих справ. With this case, we aim to inspire the advertising industry to more boldly apply its expertise to promote fundraising efforts that matter to the country. We succeeded in drawing attention to the cause and motivating Ukrainians to donate — despite heavy information noise and strong 'competition' for attention. By combining trends, creativity, and best practices from the ad world, we built a cohesive project: a short-term campaign with zero promotional budget. Through our example, we showed that creativity and a genuine desire to help can unite businesses and brands around meaningful causes.