Safe space about "this" for teenagers
Entrant: HASHTAG
Country: Ukraine
Section/Contest/Category: E. SMM / E10. Social project
Award: Bronze
Advertiser/Brand: UNFPA Ukraine
Year: 2023
Creative Team:
Maria Kochmaruk – Media Director, [Hashtag] Olga Fedii – Account Manager, [Hashtag] Margarita Izhko, Mariia Tkachenko – Designer, [Hashtag] Olga Holub, Tymoshenko Lina – Сopywriter [Hashtag] Roman Kostenko – Media manager, [Hashtag] Viktor Shkurba – Creative Director, [isdgroup] Oksana Gonchar – Creative Group Head, [isdgroup] Maryna Kizilova – Art director, Illustrator, [isdgroup] Oleksandra Dyvnych – Copywriter, [isdgroup] Nina Dmytriyeva – Copywriter, [isdgroup] Yulia Ivakina – Copywriter, [isdgroup] Svitlana Myronchuk – Account Director, [isdgroup] Yaroslava Sidorchuk – Project Team Lead, [isdgroup] Daryna Vashchuk – Project Manager, [isdgroup] Iryna Lipavska – Graphic Designer, [isdgroup] Michael Traverse – Strategic Director, [Reiseplan] Alina Revenko – Strategist & Psychologist, [isdgroup] Glib Andrushyn – Strategist, [Reiseplan] Dariia Boiko – Strategist, [Reiseplan] Oksana Kurmaz – Illustrator, Animator Stanislav Kolesnikov – Sound Design, [Zvoolab Audio] Liudmyla Shevtsova – Project Associate, Youth, UNFPA Ukraine Maryna Semenenko – Communication and Media Associate, UNFPA Ukraine Yevheniia Nesterenko – Programme Associate, M&E and Data Management UNFPA Ukraine
Creative idea:
В українських школах немає дисципліни "сексуальна освіта", тому підлітки опиняються віч-на-віч зі своїми проблемами. Вони отримують інформацію про свою особистість, стосунки та репродуктивне здоров'я з ненадійних джерел в інтернеті або від однолітків, що призводить до високого ризику ранньої вагітності, поширення ІПСШ, булінгу серед дітей та підлітків. Батьки часто вважають сексуальне виховання зайвим і табуюють цю тему. А фокуси соціально-відповідальних проєктів змістились на забезпечення базових потреб під час війни. Це створило певний вакуум в інформаційному полі. Хоча ми вважаємо, що підтримка ментального та емоційного стану підлітків є одним з таких фокусів. Нашою основною аудиторією стали підлітки 11-17 років та їхні батьки, які мають запит на якісний освітній контент, цікавий та доречний, який відтворить правдиву інформацію про дорослішання. Ми створили цілий неформальний, але надійний простір, де підлітки отримують корисну інформацію в цікавих та сучасних форматах, які привертають і затримують їхню увагу. До завдання ми підійшли комплексно, застосовуючи всі релевантні інструменти промоції. Нашим головним майданчиком комунікації стала сторінка в мережі Instagram. Щоб створити певний особистісний зв’язок та рівень довіри до ресурсу, ми використали намальований бренд-герой Пубертат та перетворили його на таке собі “дзеркало нормальності” для підлітків. Пубертат — не він, не вона, а емоційний стан підлітка. Його задача — формувати адекватне ставлення до свого тіла, сексуальності та стосунків з оточуючими. Він ділиться перевіреною інформацією про здорові стосунки, дорослішання, репродуктивне здоров’я, проблеми сексуальної орієнтації, ризики інфекційних захворювань та ВІЛ. В своїх креативах та дописах ми використовуємо сленг і трендові словечка. Говоримо відверто — не ховаючи слова «секс», «менструація», «член/вагіна» за крінжовими відповідниками. Згадуємо про хайпове, розмовляємо з підписниками як з друзями. Замість фокусування лише на біологічних аспектах, платформа охопила широкий спектр тем - від гендерної ідентичності до репродуктивного здоров'я і любові до себе. Це дозволяє надавати підліткам всебічну інформацію, необхідну для здорового розвитку. Для ефективнішого охоплення цільової аудиторії ми активно співпрацювали з інфлюенсерами, психологічними сервісами та брендами, орієнтованими на підлітків, які володіють високим рівнем довіри та зацікавлення. За час існування сторінка «Пубертат» зібрала: понад 15 000 підписників; понад 100 000 взаємодій; 10 млн охоплення. Ми створили вау-вау ком’юніті, де всі почувають себе почутими і вільними. В такій атмосфері підлітки не бояться і не соромляться висловлюватись у відповідях на наші дописи, активно задають запитання та навіть публікують особисті відгуки на контент. Завдяки креативним форматам та скурпульозному підбору тем контенту, проєкт ефективно просуває ключові меседжі сексуальної освіти. Підлітки отримують комплексну та надійну інформацію у форматі, максимально близькому до їхніх інтересів. Пубертат перетворився на віртуальну "safe haven" для тих, хто має проблеми з довірою або не мав доступу до таких знань раніше.