Why do teenagers love Puberty?
Entrant: HASHTAG
Country: Ukraine
Section/Contest/Category: E. SMM / E02. SMM copywriting
Award: Shortlist
Advertiser/Brand: UNFPA Ukraine
Year: 2023
Creative Team:
Maria Kochmaruk – Media Director, [Hashtag] Olga Fedii – Account Manager, [Hashtag] Margarita Izhko, Mariia Tkachenko – Designer, [Hashtag] Olga Holub, Tymoshenko Lina – Сopywriter [Hashtag] Roman Kostenko – Media manager, [Hashtag] Viktor Shkurba – Creative Director, [isdgroup] Oksana Gonchar – Creative Group Head, [isdgroup] Maryna Kizilova – Art director, Illustrator, [isdgroup] Oleksandra Dyvnych – Copywriter, [isdgroup] Nina Dmytriyeva – Copywriter, [isdgroup] Yulia Ivakina – Copywriter, [isdgroup] Svitlana Myronchuk – Account Director, [isdgroup] Yaroslava Sidorchuk – Project Team Lead, [isdgroup] Daryna Vashchuk – Project Manager, [isdgroup] Iryna Lipavska – Graphic Designer, [isdgroup] Michael Traverse – Strategic Director, [Reiseplan] Alina Revenko – Strategist & Psychologist, [isdgroup] Glib Andrushyn – Strategist, [Reiseplan] Dariia Boiko – Strategist, [Reiseplan] Oksana Kurmaz – Illustrator, Animator Stanislav Kolesnikov – Sound Design, [Zvoolab Audio] Liudmyla Shevtsova – Project Associate, Youth, UNFPA Ukraine Maryna Semenenko – Communication and Media Associate, UNFPA Ukraine Yevheniia Nesterenko – Programme Associate, M&E and Data Management UNFPA Ukraine
Creative idea:
Основною метою проєкту Пубертату було створення безпечного та доступного простору, де українські підлітки 11-17 років могли б отримувати якісну, відкриту та неупереджену інформацію з питань сексуальної освіти. Ця тема залишається табуйованою в українському суспільстві, тому важливим аспектом стала послідовність, відкритість, чесність і підбір релевантних форматів комунікації до сучасних реалій та інтересів підлітків. Ми обрали Instagram як основну платформу для просування проєкту. Сюди ми інтегрували та надалі розвинули образ Пу — не героя чи героїню, а персонажа без гендеру та статі, що потрапляє у знайомі більшості підлітків ситуації. Пу повністю занурюється у світ підлітків, тому не лише переживає такий самий досвід, а й говорить їхньою мовою. Саме особливостям “мови підлітків” ви виділили найбільше акцентів, адже розуміли, що в сучасних реаліях довіра до Пубертату формуватиметься не лише крізь потрапляння в проблему. Розуміння підлітків повинно бути глибшим, відповідати трендам, включати сленг та пряму лексику, яка покаже: “Пу тебе розуміє”. Тож наша комунікація насичена трендовими термінами, про які в українському просторі говорять рідко, тим більше, в межах підліткового виховання. Зокрема, з тем секс-освіти, ЛГБТК+, гендерної рівності, захисту прав жінок, ментального здоров’я тощо. Завдяки балансу між вербальним спілкуванням, графічною візуалізацією та ретельним вибором тем, ми створили безпечний, вільний від упереджень простір для обговорення питань сексуальності. Ми прагнули відійти від моралізаторства і натомість розбудовувати атмосферу прийняття, розуміння та взаємної підтримки. Це дозволило встановити довірливі стосунки з аудиторією та ефективніше транслювати ключові меседжі проєкту. Проєкт перетворився на справжнє комʼюніті, де підлітки відчувають себе почутими та вільними від засуджень. За два роки сторінка "Пубертат" в Instagram зібрала понад 15 000 підписників, понад 100 000 взаємодій і охоплення 10 млн користувачів. Ми продовжуємо формувати цей простір та розповідати про гормональні зміни, менструацію, повагу до чужих кордонів, співзалежні стосунки, симптоми вагітності та інші теми у форматах, максимально близьких до їхніх інтересів. Це важливо, зокрема, в умовах війни, коли акценти повсякденних турбот змістились, а “дорослих” питань стало ще більше.