Kyivstar - SHIFT Happens
Entrant: Starcom
Country: Ukraine
Section/Contest/Category: F. INFLUENCER MARKETING / F08. Anti-Crisis Campaign/Black Swan Transformation.
Award: Silver
Advertiser/Brand: Kyivstar
Year: 2024
Creative Team:
Kyivstar Yuriy Chornenkyy - Head of MarCom Viacheslav Taran - Brand manager Ivan Lukyanov - Senior media specialist Starcom Anastasiia Telepova - Digital Director Publicis Groupe Daria Malikhatko - Data Science Director Tetiana Cherpak - Econometrist
Creative idea:
Київстар, найбільший телеком-оператор України, зіткнувся з безпрецедентною кібератакою, яка порушила роботу сервісів і загрожувала стабільності бренду. У відповідь на цю кризову ситуацію та попри втрату абонентів та скорочений бюджет на медіа, Київстар запустив кампанію "Triple Value", пропонуючи втричі більше даних і хвилин для заспокоєння клієнтів. Зосередившись на цифрових платформах, таких як YouTube, OTT та VOD, кампанія залучила як молодь, так і старшу аудиторію, стабілізуючи базу абонентів. Цей стратегічний антикризисний підхід покращив задоволеність клієнтів, збільшивши показник NPS на 9 пунктів, та відновив зростання доходів. Kyivstar, the largest telecom operator in Ukraine, faced an unprecedented cyber attack that disrupted services and threatened brand stability. In response to this crisis, with subscriber losses and reduced media budgets, Kyivstar swiftly launched the "Triple Value" campaign, offering triple data and minutes to reassure customers. By shifting focus to digital platforms like YouTube, OTT, and VOD, the campaign engaged both young and older users, stabilizing the subscriber base. This strategic crisis management improved customer satisfaction, increasing the NPS by 9 points, and restored revenue growth.